Osvedčené spôsoby, ako zlepšiť svoje komunikačné zručnosti

1. Naučte sa základy neverbálnej komunikácie
Jedna štúdia zistila, že neverbálna komunikácia predstavovala 55 percent toho, ako publikum vnímalo moderátora. To znamená, že väčšina toho, čo hovoríte, nie je sprostredkovaná slovami, ale prostredníctvom fyzických podnetov.
Ak chcete komunikovať jasne a s istotou, zaujmite správne držanie tela. Namiesto toho vyplňte priestor, ktorý ste dostali, udržujte očný kontakt a (ak je to vhodné) pohybujte sa okolo priestoru.

porada

2. Vyhnite sa spoliehaniu sa na vizuálne pomôcky
Steve Jobs zaviedol pravidlo v spoločnosti Apple, ktoré zakázalo všetky prezentácie programu PowerPoint . Podobne Sheryl Sandberg zaviedla zákaz prezentácií v spoločnosti Facebook. Obaja predstavitelia si uvedomili, že prezentácie v programe PowerPoint môžu brániť a nie pomáhať.
Buďte pripravení používať slová, presvedčivé rozprávanie a neverbálne podnety, aby ste mohli komunikovať s divákmi. Vyhnite sa používaniu vizuálnych pomôcok, pokiaľ to nie je nevyhnutné.

3. Požiadajte o čestnú spätnú väzbu
Rovnako ako u väčšiny vodcovských zručností, prijímanie čestnej spätnej väzby od rovesníkov, manažérov a členov vášho tímu je rozhodujúce pre to, aby ste sa stali lepším komunikátorom. Ak pravidelne vyhľadávate spätnú väzbu, iní vám pomôžu objaviť oblasti na zlepšenie, ktoré by ste inak mohli prehliadnuť.

5. Zapojte divákov do diskusie
Bez ohľadu na to, ako presvedčivý je rečník, všetci diváci majú obmedzenú pozornosť. Aby ste sa stali efektívnejším komunikátorom, urobte interaktívne prezentácie a diskusie.
Opýtajte sa divákov na otázky, aby vo svojom brainstormingovom stretnutí vyzvali svoje myšlienky, alebo prinajmenšom položili hypotetické otázky.

analýza

6. Spoznajte svoje publikum
Pre efektívnu komunikáciu je dôležité najprv spoznať svoje publikum. Každé publikum je iné a bude mať rôzne preferencie a kultúrne normy, ktoré by sa mali zohľadniť pri komunikácii. Dobrým spôsobom, ako porozumieť očakávaniam, je požiadať členov publika o príklady dobrých komunikátorov v rámci organizácie.